Για να σου εξασφαλίσουμε μια καλύτερη εμπειρία στο site μας, χρησιμοποιούμε cookies.

Test: Πόσο καλά ξέρει το παιδί σας τι τρώει;

Fagito ora

Είστε έτοιμοι να δείτε πόσα καλά ξέρετε αυτά που τρώτε.

Γνώσεις που κάθε παιδί αλλά και όλοι μας οφείλουμε να γνωρίζουμε, γιατί η διατροφή παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξή μας αλλά και την ευζωία μας. Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία λοιπόν να φρεσκάρετε τις γνώσεις σας ή και να μάθετε χρήσιμες πληροφορίες για τη διατροφή.

Ο κλινικός διαιτολόγος διατροφολόγος Θαλής Παναγιώτου, σας προσκαλεί να κάνετε το τεστ που ακολουθεί μαζί με το παιδί σας και να διαπιστώστε τις διατροφικές του συνήθειες και γνώσεις πάνω σε θέματα διατροφής και υγείας.

Κάθε ερώτηση έχει μόνο μια απάντηση σωστή. Συμπληρώστε τις σωστές απαντήσεις σε ένα χαρτί, και στο τέλος του τεστ δείτε τις σωστές απαντήσεις και μάθετε χρήσιμες πληροφορίες για τη διατροφή.

  1. Ποιο πρωινό θα προσφέρει σε εσένα τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά και ενέργεια για ξεκινήσεις σωστά την ημέρα;

Α) μια σοκολάτα γάλακτος

Β) δημητριακά ολικής άλεσης ή βρώμη με γάλα

Γ) μια τυρόπιτα

Δ) ένα κρουασάν σοκολάτας

  1. Ποιο από τα παρακάτω τρόφιμα θα πρέπει να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος στο πιάτο σας;

Α) κρέας

Β) ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες

Γ) λαχανικά ωμά ή βραστά

Δ) γλυκά.

  1. Είναι γεγονός πως για να είμαστε υγιείς πρέπει να προσέχουμε τη διατροφή μας, κάνει να τρώμε πατάτες τηγανιτές ;

Α) όχι , δεν επιτρέπεται καθόλου να τρώμε

Β) όχι, από fast food

Γ) φυσικά και επιτρέπεται, αρκεί να μην καταναλώνονται σε καθημερινή βάση

Δ) ναι, μόνο από όταν τις τηγανίζονται στο δικό μας σπίτι

  1. Τι πρέπει να κάνετε αν δεν σας αρέσει κάποιο φαγητό, το οποίο όμως είναι πολύ ωφέλιμο για την υγεία σας, όπως το μπρόκολο, οι μπάμιες, τα όσπρια;

Α) να μην το φάτε ποτέ ξανά

Β) να το πετάξετε

Γ) να τα παρατήσεις και μην το δοκιμάσεις ξανά

Δ) να προσπαθήσετε να το δοκιμάζετε συνεχώς λίγο-λίγο, και με διαφορετικό τρόπο μαγειρέματος κάθε φορά

  1. Ποια σνακ είναι πιο υγιεινά και ωφέλιμα να τρως στο σχολείο ;

Α) φρούτα, τοστ, κουλούρι, παστέλι, αποξηραμένα φρούτα, ξηροί καρποί

Β) πατατάκια, γαριδάκια, αναψυκτικά

Γ) σοκολάτα γάλακτος, ζελεδάκια, καραμέλες

Δ) κρουασάν βουτύρου με σοκολατούχο συσκευασμένο γάλα

  1. Ποια από τα παρακάτω τρόφιμα είναι καλή πηγή σε ασβέστιο ;

Α) ψωμί

Β) γιαούρτι

Γ) μήλα

Δ) κρέας

  1. Ποια τρόφιμα έχουν περισσότερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες ;

Α) λευκό ρύζι

Β) λαχανικά και φρούτα

Γ) μακαρόνια

Δ) ξηροί καρποί

  1. Τι από τα παρακάτω πρέπει να πίνετε καθημερινά και σε μεγάλη ποσότητα ;

Α) γάλα

Β) χυμό πορτοκάλι

Γ) αναψυκτικά

Δ) νερό

  1. Μέσα στην ημέρα πόσα γεύματα θα πρέπει να καταναλώνετε ;

Α) 2 γεύματα πρωινό, βραδινό

Β) 3 γεύματα : πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό

Γ) 5 γεύματα : πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό, βραδινό

Δ) 2 γεύματα : μεσημεριανό, βραδινό

  1. Ποια από τα παρακάτω φρούτα και λαχανικά είναι καλή πηγή σε βιταμίνη C;

Α) πορτοκάλι, πιπεριές

Β) ακτινίδιο, κουνουπίδι

Γ) φράουλα, μπρόκολο

Δ) όλα τα παραπάνω α, β, γ

  1. Ποια είναι η πιο σωστή συνήθεια όταν τρώμε στο σπίτι;

Α) να βλέπετε συγχρόνως τηλεόραση;

Β) να τρώτε μόνοι σας

Γ) να τρώτε πολύ γρήγορα το φαγητό σας

Δ) να τρώτε στο τραπέζι μαζί με τα μέλη της οικογενείας σας και να συζητάτε ταυτοχρόνως

  1. Ποιο/α από τα παρακάτω είναι πιο ιδανικά για βραδινό γεύμα;

Α) ομελέτα με μια φέτα ψωμί και σαλάτα εποχής

Β) γιαούρτι με ένα φρούτο

Γ) σούπα με λαχανικά ή κρέας

Δ) όλα τα παραπάνω α, β και γ

  1. Πόσες ώρες μέσα στην ημέρα πρέπει να αφιερώνετε βλέποντας τηλεόραση και παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια;

Α) 1- 2 ώρες

Β) 2-3 ώρες

Γ) 3-4 ώρες

Δ) 4-5 ώρες

  1. Πόσες ώρες πρέπει να κοιμάται ένα παιδί σχολικής ηλικίας;

Α) 10-13 ώρες

Β) 9- 11 ώρες

Γ) 8-10 ώρες

Δ) β και γ

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΕΣΤ

1. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ :

Β) δημητριακά ολικής άλεσης ή βρώμη με γάλα

Τα δημητριακά ολικής άλεσης λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν, μας χορταίνουν περισσότερο, περιέχουν θρεπτικά στοιχεία, όπως σίδηρος, ασβέστιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, σελήνιο, ψευδάργυρο.

ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΤΗΝ ΜΕΡΑ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΥΓΙΕΝΟ ΠΡΩΙΝΟ

 

2. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ :

Γ) λαχανικά ωμά ή βραστά

Το μισό πιάτο σας ή ένα μικρό μπολ με φρέσκα σαλάτα θα πρέπει να περιέχει το μεσημεριανό και βραδινό γεύμα. Τα λαχανικά σας χαρίζουν πολύτιμες βιταμίνες που βοηθάνε στην ανάπτυξη σας, και στην καλή υγεία του εγκεφάλου.

3. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ :

Γ) φυσικά και επιτρέπεται, αρκεί να μην καταναλώνονται σε καθημερινή βάση

Το να τρώμε υγιεινά δε σημαίνει πως θα διακόψουμε την κατανάλωση σε τέτοιες τροφές όπως οι τηγανιτές πατάτες. Τα τηγανιτά τρόφιμα θα πρέπει να αποφεύγονται γιατί είναι τροφές πλούσιες σε κακά λιπαρά. Η κατανάλωση τους δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 2 φορές μέσα στο μήνα.

4. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ :

Δ) να προσπαθήσετε να το δοκιμάζετε συνεχώς λίγο-λίγο, και με διαφορετικό τρόπο μαγειρέματος κάθε φορά

Στους περισσότερους στην αρχή δεν αρέσουν καθόλου κάποια λαχανικά με κάπως πιο ιδιαίτερη γεύση. Μη στεναχωριέστε λοιπόν που δεν τρώτε όλα τα λαχανικά. Προσπαθήστε κάθε φόρα να δοκιμάζετε από λίγο όσο περίεργο κι αν σας φαίνετε. Μέτα από λίγο καιρό θα το έχετε συνηθίσει τη γεύση του. Επίσης, μαγειρέψτε το μαζί με την μαμά ή τον μπαμπά, ζητήστε να το μαγειρέψουν ή σερβίρει διαφορετικά.

5. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ :

Α) φρούτα, τοστ, κουλούρι, παστέλι, αποξηραμένα φρούτα, ξηροί καρποί

Τα παραπάνω τρόφιμα θα σας δώσουν την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεστε στο σχολείο, για παίζετε στο διάλειμμα και να παραμένετε συγκεντρωμένοι την ώρα του μαθήματος. Επίσης θα σας βοηθήσουν στο να μην πεινάτε μέχρι το επόμενο γεύμα σας και στο να έχετε σωστές και υγιεινές συνήθειές όταν μεγαλώσετε.

6. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Β) γιαούρτι

Το γιαούρτι και το γάλα περιέχουν σημαντικές ποσότητες σε ασβέστιο όπως και βιταμίνη D. Βοηθάει στο έχετε γερά κόκαλα και δόντια. Φροντίστε να καταναλώνετε 2 μερίδες μέσα στην ημέρα.

7. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Β) λαχανικά και φρούτα

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πηγές βιταμινών, ειδικά βιταμίνης Α και C, απαραίτητες για την ανάπτυξη, την καταπολέμηση ιώσεων καθώς και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Περιέχουν και φυτικές ίνες που βοηθάνε την σωστή λειτουργία του εντέρου.

8. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Δ) νερό

Κατά τη διάρκεια της ημέρας τα παιδιά θα πρέπει να καταναλώνουν συνολικά 6-8 ποτήρια νερό (μικρά ποτήρια για τα μικρά παιδιά και μεγαλύτερα ποτήρια για τα πιο μεγάλα παιδιά). Τα φρούτα, λαχανικά, και χυμοί περιέχουν νερό σε ποσότητα περίπου 90% Το νερό διατηρεί σταθερή τη θερμοκρασία του σώματος.

9. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Γ) 5 γεύματα : πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό, βραδινό

Το πρωινό σας δίνει ενέργεια για να αρχίσετε την ημέρα σας. Το μεσημεριανό ενισχύει τον οργανισμό σε ενέργεια και θρεπτικές ουσίες και είναι ίσως το μεγαλύτερο σε ποσότητα γεύμα. Το βραδινό θα πρέπει να είναι πιο ελαφρύ γεύμα από το μεσημεριανό ώστε να μην επιβαρύνεται το πεπτικό σας σύστημα αλλά αρκετό για να μη πεινάσετε μέχρι την άλλη ημέρα το πρωί. Τα ενδιάμεσα γεύματα σας βοηθάνε να μην πεινάτε, μπορεί να είναι ένα μικρό φρούτο ή γιαούρτι.

10. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Δ) όλα τα παραπάνω α, β, γ

Η βιταμίνη C βρίσκεται πράγματι σε όλα αυτά τα φρούτα και λαχανικά και βοηθάει τα παιδία στη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, του νευρικού συστήματος, στην καλή ψυχολογία, όπως και  στο φυσιολογικό σχηματισμό των οστών, ούλων, δοντιών και δέρματος.

11. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Δ) να τρώτε στο τραπέζι μαζί με τα μέλη της οικογενείας σας και να συζητάτε ταυτοχρόνως

Η οικογενειακή συγκέντρωση στο τραπέζι έχει συνδεθεί με βελτίωση των παιδιών στο σχολείο και στην ψυχολογική κατάστασή τους και καλύτερη γνώση στο τι τρώνε. Την ώρα του φαγητού κουβεντιάστε με χαρά έτσι μάθατε να χειρίζεστε το φαγητό με χαρά και ευχαρίστηση.

12. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Δ) όλα τα παραπάνω α, β και γ

Όπως αναφέραμε και παραπάνω το βραδινό θα πρέπει να είναι πιο ελαφρύ γεύμα από το μεσημεριανό και αυτά είναι κάποια άπλα παραδείγματα για βραδινό φαγητό.

13. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Α) 1- 2 ώρες

Ο κανόνας «3-6-9-12»
Όχι τηλεόραση πριν από τα 3 χρόνια.
Όχι παιχνίδια σε κονσόλα πριν από τα 6.
Όχι ιντερνέτ πριν από τα 9.
Όχι social media πριν από τα 12

14. ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Δ) β και γ

Παιδιά από 6-12 ετών: 9-12 ώρες/ημέρα

Έφηβοι: από 13-17ετών : 8-10 ώρες/ημέρα

Ο ποιοτικός ύπνος για ένα παιδί είναι σημαντικός στο μεγάλωμα του και είναι η βασική τροφή για την ορθή ανάπτυξή του.

Τα Διαιτολογικά Γραφεία Θαλή Παναγιώτου βρίσκονται στις εξής περιοχές:

Δασκαρόλη 67, Γλυφάδα , Τηλ.: 210 9960989

Σωρού 3-5 , Μαρούσι , Τηλ.: 211 1117688

Σχετικά προϊόντα