Για να σου εξασφαλίσουμε μια καλύτερη εμπειρία στο site μας, χρησιμοποιούμε cookies.

Σωστή διατροφή για τα παιδιά και τα Χριστούγεννα!

Ginger cookies

Σε λίγες μέρες τα σχολεία θα κλείσουν για τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς! Αυτό σημαίνει πως για 2 εβδομάδες τα παιδιά θα έχουν χρόνο για ξεκούραση και παιχνίδι! Αλλά αυτό που επίσης θα έχουν στη διάθεση τους λόγω των ημερών είναι πολλές λιχουδιές και κυρίως γλυκά!

Είμαστε καλεσμένοι ή έχουμε καθημερινά καλεσμένους και έτσι στο σπίτι πάντα υπάρχουν γλυκά όπως μελομακάρονα και κουραμπιέδες, αλλά και μεγάλη ποικιλία από φαγητά! Έτσι, λοιπόν, τώρα στις γορτές δώστε ιδιαίτερη προσοχή στη διατροφή των παιδιών σας καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να καταφέρουν να αποφύγουν το φαγητό και να τρέφονται με γλυκά!!

Τι μπορείτε να κάνετε:

Αν έχετε στολίσει στο τραπέζι την πιατέλα με τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες και παρατηρείται πως το παιδί σας πηγαινοέρχεται και τσιμπολογάει....απομακρύνετε την! Βάλτε την κάπου που να μην την φτάνει! Δεν θέλουμε να χορτάσει με γλυκά και όταν έρθει η ώρα του φαγητού να μην πεινάει!

Το πρωινό ποτέ μην το παραλείπετε! Τώρα που δεν έχει σχολείο, ετοιμάστε του καθημερινά το αγαπημένο του πρωινό ώστε να ξεκινήσει σωστά η μέρα!

Μην ξεχνάτε τα σνακ ενδιάμεσα των γευμάτων. Και όταν λέμε σνακ εννοούμε κυρίως τα φρούτα! Οπότε στο δεκατιανό ή απογευματινό είναι καλό να τρώει 1-2 φρέσκα φρούτα ή να πιει 1 ποτήρι φυσικό χυμό.

Όταν θα πάτε καλεσμένοι σε γεύμα ή έρθουν στο σπίτι σας, και έχετε στη διάθεση σας ποικιλία φαγητών, αφήστε το παιδί να βάλει στο πιάτο του αυτό που θέλει να φάει (σε αυτό μπορεί να χρειαστεί και την δική σας καθοδήγηση!). Κάτι με πρωτεΐνη (κρέας ή κοτόπουλο ή γαλοπούλα), σίγουρα λίγη σαλάτα και κάτι συνοδευτικό όπως πατάτες ή ρύζι. Μετά το φαγητό θα φάει και το γλυκό του!

Τώρα που δεν έχει ούτε σχολείο αλλά και καμιά δραστηριότητα όπως είχε καθημερινά, φροντίστε να πηγαίνετε βόλτες ή σε παιδική χαρά, εφόσον ο καιρός το επιτρέπει, ώστε να μην μένει το παιδί κλεισμένο στο σπίτι και βλέπει τηλεόραση! Η κίνηση είναι σημαντικό να υπάρχει ακόμα και τις γιορτινές μέρες για όλη την οικογένεια!

Όπως οι μεγάλοι έτσι και τα παιδιά, τις γιορτές ξεφεύγουμε όσον αφορά το φαγητό αλλά κυρίως τα γλυκά! Οι πειρασμοί είναι πολλοί και καθημερινοί! Προσπαθήστε και εσείς και τα παιδιά σας να μην αλλάξετε ριζικά το πρόγραμμα διατροφής σας, αλλά να γευτείτε με μέτρο τις λιχουδιές των εορτών!

Ειρήνη Πασχαλέρη Βιολόγος – Ειδικευμένη στη διατροφή (BSc. MSc.) Αρθρογράφος Υγείας Wellness Blogger & Ανθή Λαμπίρη Διατροφολόγος - Διαιτολόγος. 

Σχετικά προϊόντα