Τι διατροφή πρέπει να ξεκινήσει μια μανούλα μετά το θηλασμό για να χάσει τα κιλά της εγκυμοσύνης ; 8 πολύτιμοι κανόνες για εύκολη απώλεια βάρους.

Xasimokilonegimosinis

H Eιρήνη Πασχαλέρη μας υποδεικνύει το σωστό –και αποτελεσματικό- τρόπο!

Η περίοδος της εγκυμοσύνης έχει περάσει. Βάλατε ορισμένα κιλά! Μετά πετύχατε και θηλάσατε το μωράκι σας! Σας έμειναν μερικά κιλά; Ήρθε η κατάλληλη στιγμή να απαλαγείτε από αυτά με όσο γίνεται σωστό τρόπο. Και αυτός δεν είναι άλλος από μια ισορροπημένη, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά διατροφή.

Η νέα μανούλα που έχει πλέον σταματήσει να θηλάζει το μωράκι της έχει συνήθως μειωμένη ενέργεια. Ξενύχτια, ελάχιστος χρόνος να ασχοληθεί με την διατροφή της (βασική μέριμνα της είναι τι θα φάει το μωρό της!) και συν της άλλης επιστροφή στην εργασία της! Όλα αυτά αποτελούν ένδειξη πως χρειάζεται να οργανώσει την διατροφή της ώστε να αποκτήσει πολύ ενέργεια και να νιώσει ευεξία, να αρχίσουν τα περιττά κιλά (που πιθανόν να είναι λίγα, αλλά μπορεί και να είναι αρκετά!) να φεύγουν και να αποκτήσει το σώμα που είχε πριν ή που ονειρευόταν όσο ήταν έγκυος και λεχώνα.

Η διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει τροφές από όλες τις κατηγορίες: γαλακτοκομικά, υδατάνθρακες (ρύζι, πατάτα, μακαρόνια), πρωτεΐνη (κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, αυγό, τυρί, αλλά και όσπρια), φρούτα και λαχανικά. Χρειάζεται καλή ενυδάτωση και γιατί όχι άσκηση!

Πιο συγκεκριμένα, για να χάσετε εύκολα βάρος συστήνουμε:

  1. Να ξεκινάτε την ημέρα σας με ένα πρωινό, ανάλογα πάντα την πείνα. Κάποιες μέρες πεινάμε πολύ το πρωί, άλλες πάλι καθόλου! Το σίγουρο είναι πως το πολύ μέχρι τις 11 κάτι θα χρειαστεί να φάμε! Κάτι εύκολο, χορταστικό και γευστικό είναι το αυγό.1-2 βρασμένα αυγά συνδυασμένα με ένα ποτήρι φυσικό χυμό, θα προσφέρει την απαραίτητη ενέργεια. Μια ακόμα επιλογή που μπορεί να γίνει ελαφριά αν δεν πεινάτε πολύ ή πιο χορταστική αν νιώθετε πείνα, είναι το γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά συνδυασμένο είτε με 1 φρούτο εποχής π.χ. 3-4 φράουλες ή με 2-3 κουτ.σούπας βρώμη + φρούτο για έξτρα ενέργεια!
  2. Αν δεν πεινάτε ενδιάμεσα των γευμάτων, δεν είναι απαραίτητο να φάτε. Αν όμως για παράδειγμα στη δουλειά νιώσετε πείνα 1 φρούτο εποχής και 1 χούφτα mix ξηρών καρπών (αμύγδαλα, καρύδια, φουντούκια) είναι ένα γευστικό και πλούσιο σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά σνακ!
  3. Το μεσημέρι καταναλώστε τουλάχιστον 4 φορές την εβδομάδα κοτόπουλο – κρέας – ψάρι συνδυασμένα μόνο με λαχανικά. Όσπριο και λαδερό συνδυασμένα με τυρί και λίγο ψωμί και περιορίστε τα μακαρόνια ή το ρύζι ή την πατάτα σε 1 φορά την εβδομάδα.
  4. Το βράδυ είναι ώρα δύσκολη! Όταν χαλαρώνουμε και έχουν κοιμηθεί τα παιδιά, πάντα ο νους πάει στο φαγητό! Τώρα θέλει προσοχή...Το σώμα χρειάζεται μεν ενέργεια γιατί νιώθετε πείνα, αλλά ο μεταβολισμός είναι αρκετά κουρασμένος και θέλει ξεκούραση. Οπότε επιλέξτε γεύμα που δεν θα αποθηκευτεί εύκολα σε λίπος. Η καλύτερη επιλογή είναι τα λαχανικά! Επιλέξτε ωμές ή βραστές σαλάτες, πολύχρωμες (όσο περισσότερο χρώμα στα λαχανικά τόσο περισσότερα είδη βιταμινών λαμβάνετε!) και συνδυάστε με αυγό ή τυρί ελαφρύ ή λίγο κρέας ή κοτόπουλο από το μεσημέρι.
  5. Μειώστε το αλάτι και ενυδατώστε το σώμα σας πίνοντας ικανοποιητική ποσότητα νερού.
  6. Αποφύγετε την ζάχαρη και αντικαταστήστε την π.χ. με στέβια, ακόμα και στην σοκολάτα.
  7. Αποφύγετε τα αναψυκτικά και προτιμήστε πράσινο τσάι ή τσάι βοτάνων, που θα σας ξεπρήξει αρκετά!
  8. Ξεκινήστε περπάτημα! Εφόσον ο καιρός το επιτρέπει και έχετε βρει λίγο χρόνο μην αμελήσετε την γυμναστική. Δεν είναι απαραίτητο να πάτε στο γυμναστήριο, αν δεν σας αρέσει ή δεν σας βολεύει. Περπατήστε έξω, με γρήγορο ρυθμό, τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα. Σε συνδυασμό με την κατάλληλη διατροφή θα δείτε σταδιακά το σώμα σας να αλλάζει.

Για να χάσετε εύκολα βάρος ...και όχι γρήγορα!, καταρχήν θέλει υπομονή. Δεν είναι φυσιολογικό να φεύγουν τα κιλά πολύ γρήγορα. Αυτό σημαίνει πως πιέζεται το σώμα σας και το σώμα θυμάται! Τα κιλά θα ξαναεπιστρέψουν!

Αλλάξτε διατροφικές συνήθειες, αγαπήστε το φαγητό, δοκιμάστε γεύσεις που σας αρέσουν, αλλά επιλέξτε την ποιότητα που το σώμα σας ζητάει για να είναι υγιές! Επομένως κρατήστε την ποσότητα που σας χορταίνει, αλλά διορθώστε την ποιότητα που σας δημιουργεί πρόβλημα βάρους. Σίγουρα μετά την εγκυμοσύνη και τον θηλασμό θα δείτε διαφορές στο σώμα και την όρεξη σας. Θέλει χρόνο ο οργανισμός ώστε να επανέλθει και να συνέλθει! Υπομονή και επιμονή λοιπόν, για να κάνετε το σωστό.

Ειρήνη Πασχαλέρη
Βιολόγος – Ειδικευμένη στη διατροφή
Αρθογράφος Υγείας
Wellness Blogger

Τηλ.: 2310-251232
www.thessaloniki-diaitologoi.gr
email: nhclinic@otenet.gr
http://www.foodsherlocks.com

Στην Αθήνα :

Νάσια Πασχαλέρη

Διαιτολόγος- Γεροντολόγος MSc

Τηλ.: 6979913003

Σχετικά προϊόντα