Για να σου εξασφαλίσουμε μια καλύτερη εμπειρία στο site μας, χρησιμοποιούμε cookies.

Πως να διατηρήσετε τις βιταμίνες στα φρούτα και τα λαχανικά;

Cuttingboardveggies

Οι βιταμίνες των φρούτων και των λαχανικών είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες καθώς μεγάλη ποσότητα καταστρέφεται απλά και μόνο κόβοντας ένα κομμάτι! Σκεφτείτε τι γίνεται όταν ψιλοκόβεται για παράδειγμα ένα μαρούλι!!

Για να προστατέψετε όσο γίνεται περισσότερο τις βιταμίνες των φρούτων και των λαχανικών από την οξείδωση (αυτό συμβαίνει μόλις έρθουν σε επαφή με το οξυγόνο) ακολουθήστε ορισμένες απλές συμβουλές:

- επιλέξτε λαχανικά και φρούτα ελληνικά. Η συγκομιδή των εισαγόμενων προϊόντων γίνεται όσο είναι ακόμη άγουρα, για να ωριμάσουν στο δρόμο της μεταφοράς. Έτσι, και ο καρπός δεν προλαβαίνει να εμπλουτιστεί με φυσικές βιταμίνες, αλλά και πολλές από αυτές χάνονται κατά τη μεταφορά.

- Αποφύγετε όσα λαχανικά και φρούτα είναι χτυπημένα.

- τεμαχίστε τα λαχανικά όταν ετοιμάζετε το γεύμα και όχι πολύ πιο πριν, καθώς αρχίζουν και χάνουν τις βιταμίνες τους από τη στιγμή που αρχίζει η επεξεργασία τους.

- τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά βρίσκονται ακριβώς κάτω από το φλούδα, οπότε επιλέξτε να δίνεται στα παιδιά φρούτα και λαχανικά που τρώγονται με τη φλούδα (κυρίως τα φρούτα, που τα περισσότερα μπορούν να καταναλωθούν με τη φλούδα, καλά πλυμένη!)

- καταναλώστε κατεψυγμένα λαχανικά αν δεν έχετε άλλη επιλογή. Παραμένουν υγιεινά, καθώς καταψύχονται λίγες ώρες μετά τη συγκομιδή τους. Άλλωστε είναι προτιμότερο να τρώνε τα παιδιά κατεψυγμένα λαχανικά, πατά να μην τα δοκιμάζουν καθόλου.

- Κόψτε τα λαχανικά σε μεγάλα κομμάτια, ώστε να χάνουν τις λιγότερες βιταμίνες.

- Χρησιμοποιήστε όσο λιγότερο νερό μπορείτε ή ακόμα καλύτερα επιλέξτε το μαγείρεμα στον ατμό.

- Ρίξτε τα λαχανικά σε νερό που βράζει ήδη και αφήστε τα όσο γίνεται λιγότερο χρόνο. Μην τα αφήσετε να λιώσουν, γιατί καταστρέφονται οι βιταμίνες τους.

- Χρησιμοποιήστε το ζωμό από λαχανικά που βράσατε σε επόμενο γεύμα όπως για παράδειγμα σε σούπες ή ως ζωμό.

- Αποφύγετε το ζέσταμα των ήδη μαγειρεμένων λαχανικών. Χάνονται ακόμα περισσότερες βιταμίνες.

 

Ειρήνη Πασχαλέρη – Διατροφολόγος

 

Σχετικά προϊόντα